Pod koniec marca firma Square Enix sprawiła nam miłą niespodziankę, zapowiadając pecetową wersję Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age. Będzie to pierwsza główna odsłona tego cyklu, która zawita na PC, więc wiele osób zastanawia się, czego możemy spodziewać się po tym wydaniu. Odpowiedzi na część z pytań fanów udzielił asystent producenta Hikari Kubota w wywiadzie z serwisem USGamer.
Stwierdził w nim, że pecetowa wersja
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age nie będzie czystym portem i zaoferuje dodatkowe funkcje oraz opcje, które powinny zadowolić graczy komputerowych. To wydanie posiadać ma także wsparcie dla rozdzielczości 4K.
Hikari Kubota podkreślił, że firma nie chce powtórzyć błędów
Nier: Automata, którego wersja pecetowa pozostawiała sporo do życzenia. Warto jednak pamiętać, że ten port opracowało studio
PlatinumGames. Natomiast
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age przenosi na PC wewnętrzny zespół firmy
Square Enix, która ostatnio zachwyciła nas doskonałą jakością konwersji
Final Fantasy XV.
Kubota przyznaje, że w konwertowaniu
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age na PC pomaga to, że gra jest już ukończona. Japońska premiera na PlayStation 4 i Nintendo 3DS odbyła się bowiem w lipcu ubiegłego roku. Pracę deweloperów ułatwia również fakt, że tytuł zbudowano na silniku Unreal Engine.
Wykorzystanie tej technologii ma jednak również niekorzystne konsekwencje. Hikari Kubota stwierdził, że wersja silnika obecna w grze nie jest dopasowana do możliwości Nintendo Switch i to jest powodem dłuższego cyklu deweloperskiego. Sprawia też, że wydanie na tę konsolę wciąż jest na dosyć wczesnym etapie produkcji i sporo jeszcze na nie poczekamy.
Z kolei anglojęzyczne wersje
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age na PlayStation 4 i PC mają ukazać się we wrześniu tego roku. Warto wspomnieć, że nie ma w planach wydania poza Japonią edycji na Nintendo 3DS.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2018-04-11 18:25:08
|
|